Handelsebetingelser

Generelt.

Alle varer der sælges via denne hjemmeside og i den fysiske butik er brugte varer. Der ydes derfor ikke garanti.

Vi bestræber os på, at beskrive varen så nøgternt som muligt og på hjemmesiden ved hjælp af tekst og billeder at gøre opmærksom på hvis varen eventuelt har fejl eller mangler udover den almene brugsslitage, der er forventlig på varer af en hvis alder.

Forsendelse.

Evt. pakkeomkostninger for eksempel indpakning af møbler afholdes af køber. Pt. opkræves 50kr. per enhed til dækning af materiale og tidsforbrug. BEMÆRK! Inden en eventuel handel gøres køber naturligvis bekendt med det totale beløb, som køber skal overføre til os.

Varer skal være betalt førend indpakning påbegyndes og transport iværksættes.

Varer købt og afhentet i den fysiske butik betales som udgangspunkt kontant. Dog kan der evt. tilbydes betaling via mobile apps eller med kort.

Moms ordning.

Alle varer sælges efter den særlige fortjenstmargen ordning – brugtmoms – og køber kan ikke fradrage moms.

Returnering. 

På varer købt via hjemmesiden ydes der 14. dages returret. Dog ikke på udgifter til forsendelse/transport herunder indpakning. Køber skal afholde alle eventuelle udgifter der måtte være i forbindelse med at sende varen tilbage til os. Vi skal have modtaget den returnerede vare på vores adresse og godkendt varens tilstand før købsbeløbet minus udgifter til forsendelse/transport tilbageføres til køber. Tilbagebetaling sker alene via almindelig bankoverførsel.

Såfremt varen returneres til os i dårligere stand end den stand varen var i inden, den forlod vores adresse/den stand, den er købt i, betaler køber for udbedringen af skaden/skaderne.

Klageadgang.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Luksus loppefund. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.


Oplysning om klagemuligheder.

 En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.


Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.


Handelsbetingelserne opdateret D. 17-08-2021